Bu Blogda Ara

15.04.2009

Örnek ER(varlık-ilişki) Diyagramları

Bu akşam sınav sorusu için örnek senaryo arıyordum. Bilisim kulübündeki aşağıdaki yazı karşıma çıktı. Adresi verilen site ise beni şoke etti. O kadar çok konu ile alakalı diyagram varki anlatamam. Yani Amerika'yı yeniden keşfetmeyin (öğrenci iseniz biraz keşfedin tabiki, çünkü bu öğrenmeniz için gerekli), projenizle alakalı konuyu bulun diyagram karşınızda.


aynen yazıyorum bilisim kulübünden :

Çok değişik konularla ilgili olarak veritabanı tasarımları (ER Diagram) yayınlayan bir web sitesi bu. Diyelim ki hastane programı yazacaksınız. Hastalar, doktorlar, vb. bir sürü tablo tanımlamanız, aralarındaki ilişkileri belirlemeniz gerekir. Bu sitede yapılmışı var.

http://www.databaseanswers.org/data_models

Bu siteyi kar'la ilk gördüğümüzde bir anlam veremedik. Bir insan evladı nasıl ve neden böyle bir çalışma yapar ki? Sonra şuna karar verdik: Bu siteyi yapan adam bir tür danışman. Uygulamaların analiz aşamasında programcılara yardımcı oluyor sadece. Bu sayede bir sürü uygulama analizi yapma şansı olmuş olabilir.
18 Ekim 2006 16:53
Ve bence bu diyagramların hazırlanmış veritabanlarının pazarlamasınıda yapıyor. çünkü bazı diyagramlar için access dosyalarının olduğunu söylüyor ve maille iletişime geçilmesini istiyor.

1 yorum:

Mustafa Ferdi Akyüz dedi ki...

Hayır bu veritabanlarını yayınlayan kişi birçok şirketin veritabanı yapısını oluşturan bir veritabanı uzmanıdır. Hatta haberini bile hatırlıyorum 2003-2004 arasıydı adam bu güne kadar yaptığı tüm diyagramları yayınlamıştı ve bunu duyurdu bazılarına anlamsız geldi bu hareketi. Nette kaç kere rastlamıştım haberine o dönemler.