Bu Blogda Ara

25.04.2007

Myeclipse ile görsel java

javada neden her kodu kendim yazmak zorundayım. Neden VS.net te olduğu gibi sürükle bırak yapamıyorum. Çıft tıklayınca buton click olayını yazdığım gibi javada yazamıyorum.yok actionPerformed da yok ActionListener da.... nedir bu ya?????

eğer sizde böyle düşünüyorsanız Myeclipse geçmenin tam zamanı.Yapmanız gerekense çok basit eclipse üzerine myeclipse kurmak okadar. gerçi myeclipse kurarken bikaç seçenek sunuyor.istersen java sdk ve eclipse ve myeclipse birkikte bile kurabiliyorsun. Ben ise java nın kurulduğunu, eclipse'in var olduğunu düşünüyor ve üzerine myeclipse kurma ile işe başlamak istiyorum.

1-Myeclipse trial versiyonunu indiriyoruz.
a) myeclipse download sayfasına gidiyoruz.
http://myeclipseide.com/ContentExpress-display-ceid-10.html
b) End User License Agreement onaylıyoruz( Accept License)
c) eclipse versiyornuna göre(ki eclipse 3.2 kullanıyoruz,son sürüm malum) myeclipse versiyonunu seçiyoruz. (Myeclipse 5.1.1 GA -http://myeclipseide.com/Downloads%2Bindex-req-viewsdownload-sid-15.html)
d) son olarak da sadece myeclipse mi yada tüm paketmi(eclipse+myeclipse) bunu seçiyoruz.
( 1. MyEclipse Enterprise Workbench 5.1.1 GA for Windows 98/2000/XP/Vista (3/2/2007) )

tamam artık exe elimizde ise kuruluma başlayalım.
2- Kurulum: resimlerle adım adım ilerleyelim açıklama gerken resimlerin altında açıklamları var zaten. 3.adımda görüşürüz :D

a) Next butonu ile ilerliyoruz.( bilgisayarcı: ne yaptığını bilmeden next next diyen sonundada bak oldu diyen meslek erbabı :DD )

b) tabiki lisans sözleşmesini kabul ediyoruz (hemde hiç okumadan : ( ve next diyoruz.

c) şimdi ise next yapmadan önce yukarıdaki uyarıyı dikkate alarak eclipse'in bulunduğu klasörü hedef gösteriyoruz.ve eclipse'inde eclipse adlı klasörde olması gerektiğini anlıyoruz.farklı bir adda açmış isekde eclipse olarak düzeltiyoruz.Eğerkine işlem tamamsa ( ki bende eclipse şuanda D sürücünde ve eclipse adlı klasörde) next diyoruz.

d) şimdiki kısım ise myeclipse'in nereye kurulacağına karar vermek. boşverin ne diyorsa o olsun ellemeyin.Pogram Files 'ın altına koyacak büyük ihtimal. Ve tabiki next : )
e) şimdiki seçim ise kısayol merakı olanlar için. Buyrun seçin sağa,sola öne ,arkaya, masaüstüne nereye istiyorsanız kısayolu sizin için oluştursun. f) bukadar seçimden sonra buyrun seçtiklerin diyen ve kurulum için son onayı bekleyen ekran.
Ee ne yapıyoruz son adım olduğuna göre next diyemeyiz.Install (kur bakalım) diyoruz.
g) kurulumun yapıldağına dair bir ekran görüntüsü ve bir kaça dakika bekleme

h) son adım kurulumun başarı ile tamamlandığını gösteriyor Done diyor ve bu işide burada sonlandırmış oluyoruz.

3. Devamı bi sonraki yazıda olsun artık.( swing GUI (kullanıcı arayüzlü uygulamalar için gerekli eklentiyi yükleyeceğiz.)

Anahtar Kelimeler: görsel java,görsel eclipse,myeclipse,setup,install,kurulum.

2 yorum:

Funda YILMAZ dedi ki...

Merhaba, Myeclipse indirdim preparing installation tamamlandıktan sonra nullPointerException alıyorum ve kurulumu gerçekleştiremiyorum. Bu konu hakkında yardımcı olursanız sevinirim

Tolga BULUM dedi ki...

Sayın Funda Hanım . Kurulum esnasındaki nullPointerException hatasını almanızın nedeni bölgesel dil ayarlarınızdan kaynaklanmaktadır. English(United States) olarak seçerseni sorununuz ortadan kalkacaktır. Kurulum bittikten sonra eski haline getirebilirsiniz. İyi Çalışmalar

Anlatım için teşekkürler
SAYGILARIMLA
Tolga BULUM...