Bu Blogda Ara

20.04.2007

JAR ( Java için exe )

soru: windows la yazdığım programları exe yapabiliyorum ve bu exe yi heryere (!) taşıyabiliyorum. Peki java ile yazdığım programları nasıl çalıştırılabilir dosya haline getirebilirim.
cevap : öncelikle heryere taşınabilen windows exeleri için heryere kavramını açıklamakla başlayalım.

if (exe==windowsta yazılmış program)
heryer=sadece windows işletim sistemleri ve FrameWork yüklü olanları
else if (exe== java ile yazılmış program)
heryer=tüm işletim sistemleri ve JVM yüklü olanlar.

java nın her işletim sisteminde çalışmasını sağlayan byte kodları içeren .class uzantılı dosyalarını -ki bu dosyalar .java uzantılı kod yazdığınız dosyayı derledikten sonra oluşturulur- taşınabilir hale getirmek getirilmesidir.Bunun içinse temelde bir arşiv dosyası olan jar dosyaları kullanılır.
java classlaraını nasıl jar layacağımızı yazının devamına ekleyeceğim.

Anahtar kelimeler: Jar,exe,java,executable,çalıştırılabilir.

Hiç yorum yok: