Bu Blogda Ara

9.12.2009

C# ta dosya,exe çalıştırma

C# da uygulama geliştirirken herhangi bir yerdeki dosyayı saki fare ile tıklanmışta açılmış gibi açma ihtiyacınız olabilir. mesala bir butona tıklandığında c:\yeni.doc dosyasını winword.exe ile açmak isteyebiliriz. yapmmaız gereken işlem çok basit.

System.Diagnostics.Process.Start("c:\\yeni.doc");

yada bir exe dosyasını, açmak istediğiniz dosya adı vererekte açabilirsiniz

System.Diagnostics.Process.Start("IExplore.exe", "www.iumuhendis.blogspot.com");
System.Diagnostics.Process.Start("Winword.exe", "c:\\yeni.doc");
System.Diagnostics.Process.Start("EXCEL.EXE", "c:\\yeni.xls");

4 yorum:

Cihan Kallenci dedi ki...

Hocam Saolun çok işime yaradı...

Selçuk dedi ki...

Basit ve yararlı bir paylaşım teşekkürler

Adsız dedi ki...

Hocam teşekkürler, güzel paylaşım olmuş. Elinize sağlık...

Unknown dedi ki...

Ben inşaat mühendisiyim; SAP2000 diye .sdb uzantılı bir yapı analizi yapan programım var ve ben buna projenin adını örneğin abc diye kaydedip bir klasöre atıyorum . Bu programı C# da bir buton vasıtasıyla nasıl açtırabilirim.

Şunu yapabiliyorum ;

System.Diagnostics.Process.Start(@"C:\Program Files\Computers and Structures\SAP2000 15\SAP2000.exe");

program boş bir şekilde açılıyor ama bir proje yapıp proje ismini abc diye verdiğimde yani içi dolu bir SAP2000 dosyasını açamıyorum.

lütfen yardım